Exkurze Praxe německého jazyka 2.ABC
Drážďany 2025
I v letošním školním roce se uskutečnila oblíbená jazyková exkurze do německy mluvící země, a sice do německých měst Dresden a Leipzig v termínu 25. – 27. března 2025. Žákyně a žáci druhých ročníků si v průběhu programem nabitých tří dnů mohli vyzkoušet své jazykové znalosti v praxi, poznat kulturu i vědu u našich nejbližších sousedů a také se samozřejmě blíže poznat napříč ročníkem.
Hned první den na cestě do Drážďan jsme začali poznávat krásy Saska, konkrétně při výhledu z monumentální tvrze Königstein v Saském Švýcarsku. V Drážďanech nás pak čekal oběd v ubytovně a odpoledne návštěva interaktivní expozice Erlebnisland Mathematik a také prohlídka města s výkladem k historii i moderní současnosti města. Ačkoli nás pak večer zmáhala únava, využili někteří ještě možnost vyrazit po večeři prozkoumávat město na vlastní pěst.
Středa patřila Lipsku, městu knih (však také hned další den začínal slavný lipský knižní veletrh!). Dopoledne jsme strávili ve fantastické interaktivní expozici v Zeitgeschitliches Forum Leipzig, kde se děti seznámily s dějinami DDR (a celého východního bloku) mezi lety 1945-1990. Prohlídka byla vedena v zjednodušené němčině, takže výkladu opravdu všichni rozuměli a mohli si tak odnést co nejvíce poznatků. Po polední pauze jsme se vydali autobusem na prohlídku města s paní průvodkyní, která bohužel mluvila trošku rychle, ale zato nám toho stihla říci opravdu hodně. Bohužel jí nerozuměli všichni všechno, ale to také patří k seznamování se s cizím jazykem a prostředím… Vrcholem prohlídky byl bezesporu Památník bitvy u Lipska (Völkerschlachtdenkmal), kde část historického výkladu raději převzal v češtině pan Pils. A středeční večer opět patřil soukromému objevování Drážďan.
Ve čtvrtek jsme bohužel museli hned ráno po výborné snídani sbalit všechny věci a opustit Jugendherberge, náš pobyt tím ale ještě nekončil, protože na programu byla prohlídka slavné Skleněné manufaktury (Gläserne Manufaktur). Zde byl výklad vedený v krásně srozumitelné pomalé němčině, takže žákyně a žáci získávali nejen faktické, ale i jazykové znalosti. Ale potom už jsme opravdu museli domů.
Exkurze se vydařila a určitě splnila svůj účel – poznat lépe nejen naši sousední zemi, její jazyk, kulturu i vědu – ale také sebe navzájem v rámci ročníku.
.