Studenti 5. ročníku zkoumali dopady freonů a DDT
v rámci mezipředmětového projektu
Studentky a studenti 5. ročníku našeho gymnázia se ve druhém semestru ponořili do komplexní problematiky freonů a DDT. Tento projekt, realizovaný v rámci inovativního školení pedagogů zaměřeného na týmovou spolupráci a mezipředmětové vztahy (organizovaného KPH Wien), propojil hned několik vyučovacích předmětů a umožnil studentům hlubší pochopení dopadů těchto látek na životní prostředí i lidskou společnost.
Studující byli v každé třídě rozděleni do dvou skupin, přičemž každá se zaměřila na jednu z těchto problematických látek – freony nebo DDT. Projekt nebyl omezen pouze na chemii, ale propojil poznatky z biologie (vliv na živé organismy), ekologie (dopady na ekosystémy), historie (objev a používání těchto látek), občanské a společenské vědy (legislativa a společenské dopady) a geografie (rozšíření a dopady v různých regionech).
Projekt ukázal, jak úzce spolu souvisí zdánlivě odlišné obory. Studentky a studenti si uvědomili, že chemické látky nemají vliv pouze na chemické reakce, ale zasahují do celých ekosystémů a ovlivňují i lidskou společnost. V rámci projektu byly zmíněny i mezinárodní konference a dohody, které se touto problematikou zabývaly, což všem dodalo globální perspektivu.